dissabte, 6 de setembre del 2008

Vanarasi




Per arribar a Vanarasi m vaig haver de posar tota la paciència a sobre i agafar un tren des de Jodhpur fins a Vanarasi, uns 1300 km. No sembla molt lluny peròa la India suposa unes 27 hores. Toma castanya!!! I a BCN em fa pal anar a tirar-li als Alps pq estan a 8 hores!!!! S'ha de dir que els trens són còmodes i fins i tot tens llit. Vaig agafar segona classe sleeper. La classe és més que suficient, sense A/C, i sense finestres, és a dir quan el tren corre, hi ha aire fresc. Tot i la llargada va ser una gran experiència, vaig conèixer molta gent i vaig intercanviar idees i opinions, era l'únic occidental del vagó.
Vanarasi és una ciutat especial per tot el que comprota espiritualment pels hindus. Això només es veu a prop del Ganges, la resta de la ciutat és com les altres o més bruta i més miseria que moltes. Mentre vaig estar a Vanarasi el nivell del Ganges era molt alt i gairebé no es veien els ghats, i això feia que ho trobés molt diferent de les fotos, no hi havia lloc per passar la tarda.
Hi ha 2 coses típiques i les vaig fer. Mirar els ghats i com es banyen i fan ofenes. L'altre agafar una barca i anar pel Ganges abans de que surti el sol. Saben que Vanarasi és la ciutat on cremen el morts i després els tiren al riu, fa que quan veus mitja cama flotant no et produeixi cap cosa. S'ha de dir que jo no vaig veure com cremen els morts, crec que no cal.
Vanarasi va ser el meu darrer punt a India abans d'anar a NEPAL.